مراسم روحبخش و نورانی اولین شب قدر درجوار بارگاه منور حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار شد.


طبس – سرپرستي يزدفردا: همزمان با فرارسيدن اولین شب قدر ، بالغ بر 30000 نفر زائر و مجاور ، مراسم احياء و

شب زنده داري خود را در آستان مبارک حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) طبس برگزار نمودند .

به گزارش روابط عمومي موسسه آستانه مباركه حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) ، دراين مراسم معنوی كه ازاولین ساعات شب با تلاوت یک جزء قرآن کریم توسط قاريان آغاز گردید ، مداحان اهل بيت به قرائت دعای جوشن كبير و سپس حاج حمید اکبری مداح برجسته کشوری به مرثیه سرایی وذكر مناقب و فضائل حضرت علي(ع) پرداخت .

"حجت الاسلام و المسلمین دهشت" استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ارزش ماه مبارك رمضان وشب هاي قدر كه نزول قرآن انجاميده است گفت: پذیرایی شب قدر به گونه ای است که در آن نیاز یک سال میهمانان تامین می شود و زمین با نزول فرشتگان در شب قدر مزین می گردد، بطوریکه با استناد به روایت امام جعفر صادق (ع) شب نوزدهم تعیین اعمال ، شب بیست و یکم تایید اعمال و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان اعمال به امضاء می رسد.

وي افزود: روزه گرفتن فواید و منافع زیادی دارد، اما سحر خیزی و لطافت روح و استجابت دعا در ماه رمضان چیز دیگری است و محروم واقعی کسی است که از این همه خیر و برکات محروم باشد و سپس با استناد به آیه قرآنی " بل احیاء عند ربهم یرزقون " به توصيف برجستگيهاي شب قدر که شب احیاء است پرداخت.

به گزارش يزدفردا: در پايان مراسم معنوی قرآن به سر توسط حجت الاسلام دهشت انجام گرديد و گفتني است كه مراسم "قران به سر" در شبهاي بيست ويكم و بيست وسوم ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا